Vi är glada att kunna konstatera att vår satsning på Happy Meetings ger Happy resultat. När vi summerar första halvåret 2015 kan vi konstatera en omsättningsökning på över 50 procent.
- Vändningen är fantastisk, vi är själva förvånade över att det gått så snabbt, framförallt med tanke på att vi bröt oss ur en kedja och nu arbetar helt fristående, säger Johan Hjort. Vi positionerade oss rätt på marknaden efter att ha identifierat en ledig plats och ett nytt behov hos målgruppen. Utifrån det följde ett koncept som alla vi som arbetar med det brinner för.
Den lediga positionen på marknaden var en mötesplats som tar humorn på allvar. Som för in glädje i mötet, men på seriöst affärsmässiga grunder. Man lever efter formeln; Glädje leder till kreativitet leder till bättre resultat och med missionen att skapa alla förutsättningar för roligare möten.
- Happy Tammsvik har gjort allt enligt regelboken, de har jobbat grundligt med varumärket och sett till att det förankrats hos alla som ska leva med det, nu och i framtiden. De har verkligen lyckats, nu genomsyras hela stället av ren glädje – och då kommer gästerna, säger trendspanare och föreläsare Göran Adlén som tillsammans med marknadschef Tanja Brandin varit drivande genom hela varumärkesprocessen.
Läs hela
pressmeddelandet »